Tuesday, August 16, 2011

Why aren't my Rakuten orders going through, despite having enough money in my account & a valid UK debit card?

Question:


This is driving me up the wall!

I'd like to order this http://global.rakuten.com/en/store/dream…

I then receive an email confirmation from the shop (see below for a different example)

——————————————————————————————————-
本メールはショップにて行ったご注文情報や送料などの確定・変更について、楽天市場
のサーバに到達した翌日に送信される自動配信メールです。ショップからお送りする
ご注文内容に関する連絡と重複する場合がございますこと、ご了承ください。
--------------------------------------…

NAME 様

この度、TRIBALにおいて下記の手続きが完了しましたのでご連絡させていただ…
・注文内容修正(送料の確定・変更、価格・個数・手数料の変更など)

手続き後のご注文内容を下記に記載しておりますので、ご確認ください。



ご不明な点がございましたら、ショップ「TRIBAL」までお問い合わせください…

A day or two after that, I get an email saying that the order has been cancelled (see below)

本メールはショップにて行ったご注文のキャンセルが楽天市場のサーバに
到達した時点で送信される、自動配信メールです。
--------------------------------------…

Selwyn Emma 様

この度、楽天市場内のショップ「天神元気楽天市場店」のご注文キャンセル手続きが
完了しましたのでご連絡させていただきます。


このキャンセル処理は、下記のような理由によりおこなっております。

(キャンセル理由の例)
 ・お客様からキャンセルのご連絡があったため
 ・期限内のご入金がなくキャンセル扱いとしたため
 ・返品のお申し出があったため
 ・二重注文により、ひとつをキャンセル処理したため
※この度のキャンセルについてご不明な点がございましたら
 ショップまでお問い合わせください。

恐縮ではございますが、楽天会員登録を利用してご注文された
お客様には、今回のご注文で付与されていた楽天スーパーポイント分
は取消しさせていただきますので、ご注意ください。

ご不明な点がございましたら、ショップ「天神元気楽天市場店」まで
お問い合わせください。

Many thanks if you can help.

Answer:


The 2nd email says that your order has been canceled.

It's either because you canceled it or you ordered twice (thus one of them has been canceled.).

But it does not say specifically why it's been canceled. So I can't say anything more.

No comments:

Post a Comment