Monday, May 2, 2011

こんにちは!New to Japanese, is this right?

Question:


こんにちは!
わたしはアランアです。わたしは四十才です。わたしわがくせいイギリスです。
Hello!
I'm Alannah. I'm fourteen years old. I am a British student.

かぞくと一緒に住んでいます. うちは五人かぞくです。
I live with my family. There are five people in my family.

うちはわたしの母、の父との二妹。
There is my Mum, my Dad and my two sisters.

妷の名はカテエとリオです
My sister's names are Katie and Rio

The last sentence especially, I'm confused with.

Answer:


There are some mistakes.
Is your name pronounced as A-La-N-Nah or A-La-Nah?
If it is the first one then it should be アランナ
if it is the second one then, アラナ

your age says 40 instead of 14.
私は四十才です。
==> 私は十四才です。

わたしわがくせいイギリスです。
==> 私はイギリスの学生です。

うちはわたしの母、の父との二妹。
==>私には母と父と二人の妹がいます。

妷の名はカテエとリオです
==>妹たちの名前はケイティとリオです。
is Katie prounced like K-T?

hope it helps

Good luck

No comments:

Post a Comment