Monday, April 4, 2011

Could a Japanese person please fix my 日本語 essay?

Question:


私はオーストラリア人です。日本語は難しいよ!
----------
私は二人の若い男と二人の若い女と二人の古い男を健康について接見しました。
六(?)質問をしました。

一人は「タバコを吸っている」と言いました。
一人古い男だけです。50年前からタバコをすっています。
「止めたいですが、止められない」を言いました。
これはあの男の若い頃はタバコはよくない時の中にだからです。
一人の古い男は「タバコを吸っていた」と言いました。
でも、止めました。
ほかの古い男は「止めたいのですが、止められません」と言いました。

全部の若い人はタバコを吸っていません。
それから、日本人もオーストラリア人は等しいです。

2010で23.9パーセントの日本の人口はタバコを吸っています 。
でも、2007で19パーセントのオーストラリアの人口はタバコを吸っています 。
それから、日本でタバコはより通名です。

六人の質問をした人の中に、一人だけは運動しっています。

OECDというNGOの話では
2010で49.6パーセントのオーストラリアの人口はfatだけれど、
21.4パーセントだけの日本の人口です 。

それから、たぶんオーストラリア人の運動の習慣は悪いです。

たぶんオーストラリア人の健康な食事も悪いです。

三人の質問をしたオーストラリア人の中に、
一人だけは健康な食事を維持しようとしているけれど、
日本人の中に二人はしています。
二人の古い人は健康な食事を維持しようとしています。
たぶんこれは古い人の健康はより脆いからです。

全部六人の質問をした人は大事と思います。
いろいろな回答をしました。

五人は「リラックスする時間をとることは大事だ」とおもいます。
これはストレスを溜めすぎないためにです。

一人は「野山を歩くことはいいだ」と言いました。

質問をした人はねむことも医師に会うこともいい衛生も笑うことも遊びが健康です。

二人のオーストラリア人は
「何もしなっていてしなければならない健康のためにことじゃないだ」
と言いました。でも、三人日本人は言いました。

Answer:


I am Australian. Japanese ( nihongo) is difficult.
i interviewed 2 young men , 2 young women and 2 old men about their health. i asked them 6 questions.

the first one said '' im smoking''.
the old one. he's been smoking for 50 years.
'' i want to stop , but i can't '' he said.
when he was young , he knew that smoking is bad for him.
the other old man said '' i was smoking.'' but he stopped.

the young men are not smoking.
that is the same for japanese and australian.

in 2010 , 23.9% of japanese are smoking.
but in 2007 , 19% of australian are smoking.

in that 6 persons , only one of them is doing an exercise.

an NGO ( Non-government organization ) called OECD said
in 2010 49.6% of australians are fat
and 21.4% for japanese.

maybe the health and food of australians are bad ( food = proper diet)

in 3 australians i asked , only one of them is maintaining proper diet.
while 2 japanese is maintaining their proper diet.
the 2 old men are maintaining their proper diet but maybe it is because they are old.

i think the 6 people i asked are all important.
they answered differently.

5 out of 6 of them said '' the time for relaxation is very important.''
while the other one said '' walking in hillock is good.'

sleeping , meeting with doctors , laughing and playing are the health of the people i asked.

the 2 australians said '' doing nothing and have to do something is not all about health.''






i hope it my help :) goodluck with your japanese essay.

No comments:

Post a Comment