Monday, April 25, 2011

Please help with japanese sentence?

Question:


which one of these would be a better way to say "The first thing i noticed was there were a lot of deer"

初めての気付く事はたくさん鹿がありました。

初めての気が付く事はたくさん鹿がありました。

初めての気がつく事はたくさん鹿がありました。

初めての見かける事はたくさん鹿がありました。

thanks for help!

Answer:


None sound natural as Japanese.

初めに鹿がたくさんいることに気がつきました。
shika ga takusan iru koto ni hazime ni kiga tukimasita.
is more better than these four sentences.

at least, you had better say
初めに気付いたことは鹿がたくさんいることです。
hazime ni kiduita koto ha sika ga takusan iru koto desu.

No comments:

Post a Comment